Нови промени в Националната програма за енергийна ефективност

Дата на публикуване: 20.05.2015 12:35
С Постановление № 114 от 8 май 2015 година (обн. ДВ бр. 35 от 15 май 2015 г.) Министерски съвет измени и допълни Постановление № 18 на Министерския съвет от 2015 г. за приемане на Национална програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради, за условията и реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмата и за определяне на органите, отговорни за реализацията.

Одобрените изменения са в следните посоки:

  • При наличие на свързано строителство, а именно няколко блок-секции или сгради (блокове), които са свързани помежду си, т.е. не са отдалечени една от друга и образуват общ архитектурен ансамбъл, следва групата от блок-секции/сгради да кандидатства заедно по Националната програма. По изключение, при невъзможност за участие на цялата група и по преценка на общината, от съответната група може да бъде допуснато да кандидатстват минимум половината от свързаните блок-секции/сгради, които следва да покриват изискването за минимум 36 самостоятелни обекта и да са последователно разположени. Това изключение важи за група от минимум от две блок-секции или за група от повече от две свързано застроени сгради. 
  • По изключение и по преценка на общината през 2015 г. могат да бъдат одобрявани за обновяване и сгради с минимум 32 самостоятелни обекта с жилищно предназначение, които са построени преди 1975 г. и са с доказани конструктивни проблеми.
  • По изключение и по своя мотивирана преценка общината може да допусне одобрение на сграда ако не са представени документи/декларации за осигуряване на достъп до всички самостоятелни обекти. Изключението може да се прилага за не повече от 5% от самостоятелните обекти. При това изключение общината следва да намери подходящо техническо решение, да се извършат дейностите по обновяването, включително и в съответните самостоятелни обекти при необходимост, с оглед постигане на цялостна визия на сградата и клас на енергопотребление „С“ в съответствие с Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. При това изключение общината задължително следва да съблюдава изискванията на програмата по отношение на схемата за минимална помощ и за тези самостоятелни обекти, за които не е представена декларация-образец за достъп (приложение № 12). Ако сред тях има самостоятелни обекти, които се използват за извършване на стопанска дейност, в т.ч. и в случаите на отдаване под наем или извършване на дейност от търговци и/или лица със свободни професии, то към тях задължително са приложими правилата на схемата за минимална помощ. При това изключение задължително решенията на сдружението за осигуряване на достъп до самостоятелните обекти и за съгласие за изпълнение на предложените в резултат на техническото и енергийното обследване допустими дейности се внасят за приемане от общото събрание на собствениците при изискванията за кворум и мнозинство съгласно ЗУЕС. Управителният съвет (управителят) на сдружението свиква общо събрание на собствениците по реда на раздел ІІ от ЗУЕС като следва да се попълни протокол от общото събрание по образец (приложение № 17). В този случай членовете на сдружението участват в общото събрание на собствениците или определят представител, който гласува с дял, равен на идеалните части, с които е взето решението в сдружението.
  • С оглед въведеното изключение в Методическите указания по отношение осигуряване на 100% съгласие за достъп до всички самостоятелни обекти са разработени три нови приложения – образци към Методическите указания: приложение № 15 - образец „Покана за ОС на собствениците“; приложение № 16 - образец „Протокол от залепване на поканата за свикване на ОС на собствениците“; приложение № 17 - образец „Протокол за проведено ОС на собствениците (етажната собственост)“. Добавено е и ново приложение № 4 към „Договор за целево финансиране“ (Приложение № 11).
Изменените Методически указания за изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради и приложенията към тях са достъпни на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и в Община Карлово.

 

История на КарловоЗдравеопазванеНаселени места в Община КарловоКметПравомощия на КметаКодекс за поведение на служителите в държавната администрацияДекларации по чл.12 от ЗПУКИ - общинска администрацияДекларации от ЗПКОНПИЦентър за административно обслужване (ЦАО)Записване на час за посещениеДостъп до помещения осъществяващи административно обслужванеЕ-услугиИнформация за заявяване на електронни услугиЕдинен портал за достъп до електронни административни услугиПортал за електронни услугиАдминистративни услугиЕкология, управление на отпадъци и природни ресурси и гориСтопански дейностиГражданска регистрация на населениетоМестни данъци и таксиУстройство на териториятаОбщинска собственост и земеделиеДеловодна справкаВътрешни правилаХарта на клиентаБанкови сметкиУдовлетвореностЧесто задавани въпросиПодай сигналПравилнициНормативни актовеНаредбиСтратегииПрограмиПлановеОтчетиПроекти на нормативни актовеПроекти на наредбиПроекти за стратегии,планове и програмиРегистриРегистър по чл. 49, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ЗПКОНПИ - кметове и общински съветнициПубличен регистър на декларациите по чл. 49, ал.1, т.2 и т.4 от ЗПКОНПИПубличен регистър на питанията към кмета на Община КарловоПубличен регистър на предложенията за провеждане на местен референдумПостоянни комисии мандат 2023 г. - 2027 г.СъставДневен ред и материали за заседанияПротоколи от заседанияПредстояща сесияРешения и протоколи от общински заседанияВърнати решения на ОСДекларации от общински съветОбразци на декларации по чл. 49 от ЗПКДруги документи Общински съветИзлъчване на живо
Пиши ни